maandag 31 juli 2017

ONTVOERD DOOR ALIENS

Rond 4 uur 's morgens rijd ik (nuchter) naar huis na een gezellige avond. Als ik bijna thuis ben, ontwaar ik een opvallend groot licht aan de hemel. Veel groter dan de sterren. Het is geen vliegtuig, want die knipperen en vliegen voorbij. Deze lichtbal deint heel zacht ter plaatse wat op en neer. Eenmaal thuis, ren ik de tuin in om te kijken of het licht er nog steeds is. En jawel, daar hangt het, stralend in de zwarte nacht als de ster van Bethlehem. Zou het een ufo zijn, vraag ik me af en ik blijf turen. Vast niet. Wellicht is het een of andere uit de kluiten gewassen ster die ik nog niet ken. Of een planeet die pas rond 4 uur op dit punt aan de hemel staat, en dan slaap ik normaal gesproken. Maar toch. Stel je voor!
Ik geloof in buitenaards leven. Het idee dat wij, mensjes, de enige wezens in het heelal zijn, vind ik ronduit arrogant. Op de sociale media las ik eens een artikel over buitenaardse wezens: sommigen menen het goed, anderen niet. Nu moet ik daar aan denken. Stel je voor dat ik effectief naar een ufo staar en de inzittenden dat in het snotje krijgen? Ik kijk om me heen. Het is pikdonker in de tuin en op wat tjirpende krekels na, doodstil. Mijn vriend zit in het buitenland. Als ik nu ontvoerd word door aliens, merkt niemand het! Dus film ik de lichtvlek met mijn smartphone en verzend het resultaat naar mijn slapende vriend in het buitenland. Als hij me dan bij het ontwaken niet te pakken krijgt, weet hij tenminste dat ik onderweg ben naar Jupiter.
Pas na een uur staren download ik een sterrenhemel-app en ontdek ik dat de lichtbal er niet op terug te vinden is. Toch ben ik moe en besluit ik te gaan slapen. De volgende dag lees ik op de website van het Belgisch ufo-meldpunt dat iemand anders het “vreemd helder lichtpunt” de nacht voordien in Hoogstraten heeft gespot. Het beeldmateriaal lijkt exact op het mijne. Wellicht zal ik nooit weten wat het was.
(Mijn column, vandaag in Het Nieuwsblad / De Gentenaar)

1 opmerking:


  1. Al met dank aan deze geweldige man genaamd Dr Agbazara, de grote speltoets die de vreugde in mij terugbrengt, door mij te helpen mijn liefhebber terug te brengen die met mij vier maanden geleden terugbrengt, maar nu met mij met de hulp van Dr Agbazara de grote liefdesverhaal caster. Alle dank gaat naar hem, u kunt hem ook contacteren voor hulp als u hem nodig hebt in tijden van problemen via: ( agbazara@gmail.com ) kunt u ook Whatsapp op dit nummer +2348104102662

    BeantwoordenVerwijderen