woensdag 12 juli 2017

GEORGANISEERDE PASSIE

“Seks in de natuur, een aanrader of niet?” was de afgelopen dagen een populair artikel op nieuwsblad.be en scoorde heel wat reacties op Facebook. Ook van ene Vica, een gepensioneerde dame uit West-Vlaanderen. Zij noemde seks in de natuur “gewoon zielig en ordinair nog erger dan hoeren en daar geven ze hun mening over sorry ik begrijp dit wereldje niet hoor en heeft niets te maken met preuts zijn maar met zelfrespect”. Persoonlijk vind ik interpunctie een teken van zelfrespect. Ach, smaken verschillen.
Hoe dan ook: in het artikel raadt Ilse Nackaerts, ­auteur van het boek ‘Spannende Seks’, de lezers aan om rond valavond te werk te gaan. Voor de vrouwen tipt zij een wijde rok en een hemdje dat vooraan open kan. Je neemt ook het best een dekentje en muggenspray mee, klinkt het. Persoonlijk vind ik dat weinig spontaan overkomen. Alsof je je vrijpartij enkele dagen op voorhand moet inplannen: “Schat, hebt gij donderdagavond een gaatje in uw agenda, dan pak ik het dekentje en de muggenspray alvast in en ga ik woensdag een hemdje shoppen. Kijkt gij al eens op Google Maps voor een tof bos. Niet te ver hé, want om 20.30 uur begint er een film op Vijf.”
Bij seks in de natuur denk ik juist aan een ongeorganiseerde opstoot van passie. Aan krakende takken onder vlezige billen. Mierenbeten die niets meer uitmaken. Aan bijten in bloot vel, en zweet en zand proeven. En ook wel aan een onverwacht voorbijvarende boot met joelende matrozen, waardoor je vrijpartij plots een match met supporters lijkt - maar dat kan met eigen ervaringen te maken hebben. Sorry, Vica.
Afijn, misschien vinden heel wat mensen zo’n geplande boswip juist erg spannend. Gisteren, bij valavond, zag ik alvast twee vijftigers een natuurgebied insluipen: zij droeg een zwierige rok en een hemdje met knopen, hij hield een opgerold dekentje en een spuitbus vast. Ze keken verwachtingsvol. En ik moest me inhouden om niet te roepen: “Ook op de site van Het Nieuwsblad gekeken?”

(Deze column verscheen op 12/07/2017 in Het Nieuwsblad / De Gentenaar)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten